Pazarlama İlkeleri - Pazarlama Nedir? - İşletme Ders Notları

PAZARLAMA İLKELERİ 
1. Hafta Ders Notları

Pazarlama Nedir?
Pazarlamanın temelinde ihtiyaçların karşılanması vardır. İhtiyaçlar sınırsızdır. İhtiyaçları karşılamak üzere üretilen mal ve hizmetlerin ihtiyaç sahiplerine istedikleri zamanda ve yerde ulaştırılması kapsamlı bir yönetsel süreç gerektirir. İhtiyaçların araştırılması, tasarımlanması, ortaya koyulması, duyurulması ile ilgili süreçler pazarlama yönetimi içinde ele alınır.
Pazarlamanın Konusu
Pazarlama daha çok ürün ve hizmetlerle ilgili olmasına karşın ürün ve hizmetler dışında fikirler, olaylar, yerler, deneyimler, özellikler, organizasyonlar, bilgi ve kişiler de pazarlamanın konusu içine girer.
Pazarlama Tanımları

Pazarlama Nedir - Thenejdets.com
Pazarlamanın Gelişimi
*** Üretime Yönelik Anlayış
NE ÜRETİRSEM ONU SATARIM
*** Mamule Yönelik Anlayış
İYİ BİR ÜRÜN KENDİ KENDİNİ SATAR
*** Satışa Yönelik Anlayış
NE ÜRETİRSEM ONU SATARIM, YETERKİ SATMASINI BİLEYİM
*** Pazara Yönelik Anlayış (Modern Pazarlama Anlayışı)
MÜŞTERİ KRALDIR!..
*** Toplumsal Pazarlama Anlayışı
TOPLUMSAL SORUMLULUK ÖN PLANDA…
MODERN PAZARLAMA ANLAYIŞI İLE GELİŞEN YENİ PAZARLAMA
KAVRAMLARI

  • — Yeşil Pazarlama
  • Maksi Pazarlama
  • Veri Tabanı Pazarlaması—
  • İlişkisel Pazarlama
  • İzne Dayalı Pazarlama
  • Deneyimsel Pazarlama 
  • Radikal Pazarlama 
  • Birebir Pazarlama
  • İletilebilen-Bulaşabilen Pazarlama 
Yeşil Pazarlama
Yeşil veya çevresel pazarlama, tüketici istek ve gereksinimlerini karşılamaya yönelik her türlü çevre ve doğa dostu pazarlama faaliyetlerini içerir. Bu istek ve gereksinimleri karşılanırken doğal çevreye minimum zarar verilmesine dikkat edilmelidir.
Örneğin alternatif yakıt teknolojisi ile çalışan otomobiller, çevreye zarar vermeyen ürünler, geri dönüşümü olan ambalajların kullanımı vb.
Maksi Pazarlama
İşletmenin pazarlama kapasitesini en yüksek düzeyde kullanılması, uzun dönemde değişen çevre koşullarına uygun olarak tüm kaynakların en yüksek düzeyde kullanılması
Veri Tabanı Pazarlaması
Veri tabanı Amerikan Tarih sözlüğüne göre; verilerin bilgisayarda tekrar geri almak üzere toplanmasıdır. Pazarlama veri tabanı ise; şirketin amaçlarını başarabilmesi ve bu amaçları doğrultusunda daha iyi karar vermek için tüketicilerin isimleri, adresleri ve satın alma alışkanlıkları gibi pazarlarla ilgili bilgilerin elde edilmesi ve verilerin toplanması olarak tanımlanmaktadır.
İlişkisel Pazarlama
Temel anlamda ilişkisel pazarlama; yeni müşteriler bulmaktan çok mevcut müşterileri elde tutma ve onlarla ilişkileri geliştirme üzerine yoğunlaşan bir kavramdır.
İlişkisel pazarlama, bireysel müşterinin şirkete ne dediğine ve şirket çalışanlarının müşteri hakkında neler bilmesi gerektiğine yönelik olarak istekli biçimde davranışlarını ve uygulamalarını değiştirme düşüncesidir.
İzne Dayalı Pazarlama
Bu kavram, bir işletmenin pazarlama yapmak için tüketicilerden izin almasına dayanmaktadır. Mevcut müşterilere yönelik bu tür pazarlama çabalarında alıcının işletmeye izin verdiği ölçüde tanıtım, teklif vb. faaliyetler yerine getirilmektedir.
Deneyimsel Pazarlama
Bu kavram, işletmenin, müşterilerin deneyimlerinden yararlanmasına dayanmaktadır. Burada hedef, müşterinin mamul ya da hizmetin hangi özelliklerinden hoşlandığını saptamaktır. Müşterilerin deneyimlerini alan işletme, bu verilerden yararlanarak mamul ve hizmetlerinde değişiklikler yapar.
Radikal Pazarlama
Büyük bütçelere dayalı pazarlama çabaları yerine, pahalı olamayan yöntemlerle başarılı olunabileceği esasına dayanmaktadır. Bu kavramda hareket noktası, belirli bir müşteri grubuna yönelme, uzun dönemli büyüme ve kaynak aktarımı temelidir
Bire Bir Pazarlama
Birebir pazarlama tüm stratejilerimizi müşteriden başlayarak oluşturduğumuz, her müşteriyi ayrı ayrı tanıyıp, ayrı ayrı muamele yaptığımız ve bunu yapabilmek için ürünü değil müşteriyi düşündüğümüz bir stratejik anlayış, bir düşünce tarzıdır.
Birebir pazarlama kitlesel medyanın reklâm monologlarını ortadan kaldırıp bireysel müşterilerle diyaloglar geliştirmektir.
Viral Pazarlama
İnternetten yararlanarak tavsiye ile mesajın paylaşılmasına dayanmaktadır. Örneğin, elektronik posta yoluyla mamul ya da hizmet tanıtılmakta; kullanıcıdan bu postayı tüm tanıdıklarına iletmesi istenmekte; kullanıcı da bu mesajı arkadaşlarına iletmekte, işletme de bu iletimden haberdar olmaktadır. Böylece mesaj adeta bir virüs gibi yayılmaktadır.

Post a Comment

Yorum Kuralları :

*Lütfen yanlızca yazı ile ilgili yorumlar yazınız.

*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa iletişim formunu kullanın.

*Bir Google Hesabınız yoksa "Yorumlama Biçimi" seçeneklerinden "Anonim" tıklayıp yorum yapabilirsiniz.

*Facebook üzerinden yorum yapmak istiyorsanız eğer, sağ kısımda "Blogger, Facebook, Disqus" olan kısımdan Facebook ya da Disqus kısmını seçiniz ve ardından yorum yapabilirsiniz

Daha yeni Daha eski